قصص مثيرة قصص اثارة

قصة اتنين في مهمة رسمية , القدر يقلب الموازين ويصبح ما لا نطيقه نعشقه

قصة اتنين في مهمة رسمية - القدر يقلب الموازين ويصبح ما لا نطيقه نعشقه Unnamed File 3 211X300 1

قصه اثنين في مهمه رسميه , القدر يقلب الموازين ويصبح ما لا نطيقه نعشقه

قصه اتنين في مهمه رسميه

يجمعنا الله باناس لم نكن نطيق حتي المرور  ولكنه القدر يقلب الموازين ويصبح مالا  نطيقه
نعشقه  بعد ذلك

فسبحانه مؤلف القلوب

 

 

اتنين ف مهمه رسميه

الحلقه الاولي

ف الداخليه

يجتمع القيادات بالوزاره

 

اللواء مهران : انا جمعتكو انهارده ف هذا الاجتماع السري لان في معلومات خطيره عن
شركه عامله الشركه دي ستار لتجاره اعضاء البشر والمخدرات والسلاح

وفي خطه عاوزين نضعها تحت اشراف السيد الوزير شخصيا لانه متابع الموضوع بنفسه

اولا  فرع الغردقه للشركه هو المسؤول الرئيسى عن هذه الاعمال عشان كده وضعنا خطه مع
مساعد الوزير ان ندخل معاهم راجل من رجالتنا علي انه رجل اعمال جاي بمراته الغردقه
يقضي شهر العسل ولسه راجع من بره وبياسس شركته وطبعا الداخليه هتعمل كل الاوراق اللازمه
لشركته ولتعديل كل شيء

هو في اقترحو عليا الرائد مدحت لانه من اكفاء ظباط الداخليه ولوسامته وتعامله اللبق ومستواه
 فيليق ف الدور ده لكن لازم معاه ظابطه بنفس الكفاءه لان اي غلطه ممكن تدفعهم
حياتهم تمنها

اللواء سعد:انا اعرف النقيب هيام بنت مجتهده وطموحه وحاصله ع الحزام الاسود ف الكراتيه هي
اي نعم مسترجله شويه بس ممكن الكلام ده  يتعالج

اللواءمهران:بس هل متزوجه لان لازم انسه عشان هنجوز مدحت لها هنا ف الداخليه والموضوع هيبقي
سري بين القياده فقط لان المهمه سريه ومايعرفهاش باقي الافراد غير القيادات والشخصين بس الي
هينفذو المهمه

اللواء سعد:لا هي انسه بقولك مسترجله

اللواء :مهران طيب كويس عاوز اجتماع مغلق لنا معاهم عشان نعرفهم المهمه

اللواء سعد:خلاص سيب الموضوع عليا انا هبلغهم ونعملهم الاجتماع

وفعلا اتصل اللواء سعد  بالنقيب هيام والرائد مدحت ليبدا الاجتماع ويعرفهم  بما سيتم ف المهمه

 

وفعلا جاء مدحت وهيام

هيام:تمام يا فندم ورجت القاعه بحماسها

مدحت:تمام يافندم

اللواء مهران:بدا يفهم هيام ومدحت المهمه ويجب ان يعقد الزواج ف الداخليه سرا ولا احد
يعلم عن المهمه

مدحت وهيام:ولازم الزواج ده

اللواء:امال هتدخلو الاوتيل علي انكو عرسان ف شهر العسل وانك لسه جاي من بره وبتاسس
شركتك وخدت مراتك وطلعت تعمل هاني مون ازاي

مدحت:يافندم يعني انا جاي من بره مش عاجبني حد واجي اجوز سياده النقيب هيام بسخريه

هيام:تنظر اليه بعيظ وتحدث نفسهاوانت تطول دا انا بستحملك الدقيقه اللي بمضي فيها حاجه منك
بالعافيه هستحملك ازاي ف المهمه

وقالت :انا شايفه فعلا الرائد  طري ع المهمه دي يا  افندم حساه فرفور شويه

مدحت:احترمي نفسك سياده النقيب والزمي حدودك انا اكفاء ضابط هنا والكل يشهد

اللواء:احنا هنتخانق من اولها لو مش هتنفذوها كويس يبقي بلاش احسن اي حركه ممكن تضيعكو
لازم يبقي في تعاون وتنسيق

احست هيام ان المهمه ستخرج من يدها وهي في امس الحاجه لمثلها لتحقق طموحها

هيام:لا يافندم كله تحت السيطره ماتقلقش وهنبقي عند حسن ظن حضرتك

دا الرائد مدحت دا حته سكره واحنا  نطول نشتغل تحت قيادته

وتحت قياده سعادتكم

اللواء:تمام ع البركه هنجيب مماذون نكتب  والجميع من القيادات فقط الي متواجدين بالموضوع وعارفين مش
عاوزين يخرج برانا ولا لعائلتكم

وبعدها جهزو شنطكو والاوراق كلها للشركه بتاعتك وباسبور انك لسه راجع وكل شيء تم

مدحت وهيام تمام يافندم

وفعلا كتبو  الكتاب واتفقو كل يذهب يخبر اهل بيته ان لديه ماموريه وسيغيب فيها ثم
تقابله غدا في مكان اتفقو عليه لياخذها الغردقه الي الاوتيل

وفعلا ذهب مدحت لاهله وجهز شنطته وهو مخنوق

في حد يجوز ابن خالته ياربي والله الواد مصطفي بن خالتي في انوثه عنها

وايضا ذهبت واخبرت ابيها انها مسافره في مهمه تبع الشغل

فدعا لها بالتوفيق

وجهزت شنطتها ونامت تحلم  بالمهمه وماستفعله بها فهي مدمنه اكشن

وفعلا التقيا ف الصباح وحاول اخذ شنطتها ليضعها ف السياره

هيام :عنك انت اكابتشن

مدحت باستغراب :اكابتشن الهانم من بولاق

هيام:لا السيده

مدحت:انعم واكرم هي مهمه باين عليها من اولها

وانتي ايه اللي لبساه ده طالعه القناطر مع بن اختك

انتي هضيعينا المفروض اني جاي من بلاد الفرنجه حيث الموزز يبقي لما اجي اكيد هجوز
موزه جامده

هيام :ماتقلقش يافندم كله تحت السيطره دا لزوم السفر بس

دا انا جايبه شويه حاجات من الوكاله تخبل

مدحت:هاارسوح وكاله رجل اعمال ومراته تلبس من الوكاله شكلنا هنندبح هناك هتضيعينا

لمانروح هنتصرف واكلم القياده نشوف الموضوع ده

هيام:يارب

مدحت:لما انتي مخنوقه كده قبلتيها ليه ماكنتي رفضتي وريحتيني ياشيخه

هيام:طموحي يافندم انا رجل المستحيل

مدحت:ادهم صبري شخصيا لما انتي رجل المستحيل انا الرجل التاني ف المهمه دي ولا ايه
انتي نسيتي نفسك ياحضره الظابط ولا ايه انتي جايه مساعده ليا

هيام:اكيد يافندم ربنا يصبرني

مدحت:يصبرك انتي والله شكلي هطلقك واتنحي عن المهمه قبل ماتبتدي

هيام:ليه بس يافندم ابشر ابشر

مدحت :ربنا يستر

 

 

 

الحلقه التانيه

اختنق مدحت من كلامها واسلوبها وف الاخر

مدحت:ممكن ماسمعش صوتك لو سمحتي لحد اما نوصل الاوتيل ويحلها ربنا من عنده بعد كده

هيام:تمام يافندم

ووضع في اذنه السماعات

هيام:طب ليه الانانيه دي طا ماتسمعنا  بدل السماعات دي

مدحت:اولا دا اجنبي ليكي فيه

هيام :لا احبوش بس احب الافلام الاجنبي والاكشن يالهوي ع الواد طوم كروظ ف ميشن
امبوسيبول لما كان ماسك الحبل اللي مدلدل من الطياره وحاضن الموزه

نفسي انا ف المغامرات دي

مدحت:طوم كروظ دا لو سمع  اسمه بالشكل ده كان قطع الحبل وانتحر هو والموزه  اللي
معاه

هيام :ع العموم معايا الموبيل الواد سيد بن خالتي حاططلي شويه اغاني لاوكا واورتيجا تخبل

مدحت:اوكا واوتيجا ف عربيتي انا شكلي هنسحب من المهمه قبل مااوصل الاوتيل ولا اسيبلك العربيه
نفسها

هيام:خلاص خلاص انا هنام واما نوصل ابقي وصلني

غتيت

مدحت ينظر اليها اللهم طولك ياروح دا انا هيجيني ضغط وسكرف المهمه دي

هيام:ليه بس كده يافندم مش طايقني ليه بس داانا كفاءه والله العظيم ثق فيا

مدحت:ربنا يستر

وبعدها يشتم رائحه غريبه بالسياره

مدحت بتافف ايه الريحه دي

هيام تشتم نفسها والله مستحميه قبل مااجي

مدحت :ماقصدش في ريحه غريبه

هيام تتذكر اه افتكرت

دا فول بالبيض وبيض بالبطاطس

انت مبخت ومرزق

انا عامله حسابك  لتقول بخيله

دوق كده وتقربه من فمه

مدحت :ابعدي كده

استني كده يمكن ارجع

هيام :ايه الفرفور ده امال بتاكل ف بيتكو ايه هو في زي الفول يرم العظم

مدحت :ممكن تخرسي لحد اما نوصل واتاويكي هناك اقصد ادفنك هناك

يووه لما نوصل هناك

هيام :حاضر حاضر اما نشوف مين هيدفن مين فينظر لها بغضب

هيام :خلاص خلاص

…………………………

وصلا فعلا الي الاوتيل وركن سيارته واخذ الشنط وذهب الي موظف الريسبشن

مدحت:في حجز باسم مدحت بيه وحرمه

الموظف تمام يافندم  غرفه 503 معلش حضرتك كنت بتحجز سويت بس كله مشغول موسم بقي
وبلغت حضرتك بان ممكن غرفه ووافقت

مدحت:تمام تمام مافيش مشكله

واخذ المفاتيح ونادي الموظف ع العامل يطلع الشنط

مدحت:اطلعي انتي وخلصي وابقي انزلي علي مااتصل بالقياده اشوف التطورات

……………………….

هيام:دخلت الحجره فاخره والحمام واسع وبه كل انواع اللوشن والشامبو

وضعت الشنط ودخلت تاخذ شاور

…………………….

اتصل مدحت بالقياده:لسه واصلين يافندم هي طلعت وانا ف الهول تخيل يافندم جايبه هدوم من
الوكاله ماكانتش تنفع خالص للمهمه دي

مهران:دي حاجات بسيطه هبعتلك من الصناديق الخاصه تبع  الوزاره مبلغ وانزلو هاتلها حاجات تليق بالمهمه
وانت قاعد ف الهول ليه المفروض عريس ف شهر العسل مش هيسيب عروسته مش عاوزين
لفت للانظار عاوزين الموضوع طبيعي اي غلطه مش ف صالحنا

مدحت والله مخنوق ومش طايق  اشوفها هحاول اطلع

……………..

للتعريف بالابطال هيام جميله عكس ما تفعل بنفسها بيضاء ملامحها جميله وشعرها اسود طويل وثقيل
ولكن تغطيه بسكارف تحت الكاب  ولا تضع مساحيق وهذا الوجه الخشب الذي تصدره للناس هو
ماينفر الناس منها وهي متوسطه الطول وجسمها ملفوف وجميل

 

ومدحت طويل وذو عضلات وعريض ووسيم نظرا لانه رياضي

……………….

خرجت بعد الشاور ترتدي فوطه تلفها حول صدرها تنتهي عند نصف الفخذ

ووقفت تجفف شعرها الطويل بالششوار وهي تظن انه لن ياتي لانه قال ان تنزل اليه

ولكنها فوجءت بمن يفتح الباب ففوجيء بهذا الشكل

مدحت:انا اسف ياانسه  يظهر غلطت ف الحجره بس هم ادوني الماستركي اللي بيفتح الاوض كلها
ولا ايه ازاي فتح هنا  وهم ان يغلق الباب ويخرج

هيام:اكابتشن

مدحت :رجع مره اخري اللغه دي مش غريبه عليا واقترب منها انتي مين تعرفيني

هيام :اناهيام

مدحت:لا والله طب احلفي

هيام:والله هيام

مدحت:ماهو كده الامور هتختلف وهتصعبي الموضوع عليا انا طالع ان في زميل ليا معايا ف
الغرفه مش انثي متفجره الانوثه كده

هيام:لا هتستعبط من اولها وبدات في وضع الاستعداد للقتال

فاخذ مدحت وضع الاستعداد هو الاخر احنا هنبتديها فنون قتاليه ماشي ياقمر اهو تدريب واعلمك
يمكن تستفيدي

وفعلا بدا القتال بالايدي تضرب ويصد ويدافع حتي وضع يدها الاتنين خلفها واحتضنها بشده من
الخلف نظرا لعدم تكافؤ الجسم

مدحت:هتستسلمي يا سياده النقيب ولا ايه

واذ بها ترفع قدمها من الخلف لتضربه في مقتل فيتركها ويجلس علي السرير يتاوه ضيعتي
مستقبلي يابنت اللذين احنا فينا من ضرب تحت الحزام دا مش من اخلاق اللعبه

هيام دا انا ضربتك ضربه خفيفه مارضتش اتقل معاك معلش مايقع الا الشاطر يا سياده
الرائد والحرب خدعه وف الحرب كل شيء مباح

واعطت له يدها ليقوم وهي تقول ماتسلمش دقنك لست

فاعطاها يده وجذبها علي السرير ووضع ركبتيه علي يديها وقبلها وقام وهو يعطي لها يده
ويقول دا اول درس ليكي لا تامني خصمك

فقامت وهي متعصبه وكادت الفوطه ان تقع فامسكتها  من الصدرولكنها عاريه من الخلف فجرت الي
شنطتها علي الطرف الاخر من السريرلتخرج لها ملابس فجاء لها من الخلف

هيام:ماحرمتش

ولكن رن الهاتف فذهب له مدحت

الو :ايوه يافندم واشار لها انه ف الاسفل وتنزل له تحت

 

 

الحلقه التالته

ارتدت جيب للركبه وقميص ابيض ضيق قصير والاسكارف وجزمه كعب عالي ونزلت وكانت عاديه

وذهبت لمدحت وجلست عن بعد بعض الشيء

مدحت:احنا هنهرج اتنين ف شهر العسل قاعدين كده قربي وحطي راسك علي صدري وبدا يسرد
لها ماقاله اللواء مهران له

مدحت:الشركه مشغله  بنات لحسابها تسلطهم ع العميل اللي عليه العين ويسجلوله سيديهات ويهددوه عشان يوافق
علي شروطهم ويساعدهم ف اعمالهم

فاعتدلت طب مااحنا ممكن …وقاطعها ارجعي زي ماكنتي وكملي كلام ماتلفتيش الانظار

وفعلا رجعت كما كانت علي صدره واكملت احنا لو راقبنا الشركه  وعرفنا الستات اللي بتترد
عليهه وراقبناهم بيروحو فين ممكن نعرف عملاءهم والشركات اللي شغاله معاهم وبمراقبه الطرفين نقدر نمسكهم

مدحت:ذكيه من يومك

هيام:عشان تعرف بس ولو ان ماحدش بيقدر

مدحت:ماهو ده فعلا اللي عملته القياده ياعبقريه

هيام:امال احنا هنعمل ايه طا

مدحت:ياريت بلاش طاا دي بتقتلني

احنا عندنا حفله عملاها شركتهم ف الاوتيل وعازمين رجال اعمال  وطبعا لاني من رجال الاعمال
وف الاوتيل معزومين

هيام :طب اطلع اظبط بقي

مدحت:ياخوفي منك يابدران  هيام ابوس ايدك ماتفضحناش ويلا نشتري شويه هدوم تليق بيكي

…………..

اخذها الي السوق لشراء بعض الملابس  واشترت بعض السواريهات للحفلات و الملابس العاديه للخروج واشتري
بعض قمصان النوم احتياطي دون ان تعرف وهي تقول علي هذا لا بيءه اوي وتتافف
من هذا وذاك

ومدحت:بتتامري ع الماركات   وبتوع الوكاله يخبلو

المهم اشتري لها بعد عذاب واقناع وذهبا اللي الاوتيل  اخذ  شاور وارتدي بدلته التي بدا
بها وسيما كعادته ونزل ينتظرها وهي دخلت تاخذ شور وخرجت عملت سشوار وارتدت سواريه اخذته
دون ان يراه فستان قصيرلنصف الفخذ اسود ستان بوسط دون اكمام وواسع ميني جيب وارتدت
حذاء بكعب عالي وفردت شعرها ورفعته من الامام ببعض الالماظ ووضعت بعض المساحيق واصبح شكلها
ملائكي او كملكات جمال العالم

 

ونزلت له الاوتيل واقتربت منه ولم يعرفها حضرتك تعرفيني

هيام:جرا ايه ياكابتشن انت داخل المهمه دي اندهاش ولا ايه حكايتك

مدحت:خلاص ماتكمليش ضيعتي اللحظه يلا  ولو ان ماحبش مراتي حد يشوفها كده بس هعديها عشان
المهمه

هيام:انت صدقت ولا ايه

مدحت:دا الداخليه كلها تشهد

هيام:طب يلا يلا

ووضعت ذراعها في يده وذهبا الي الحفله حتي ان جمالها لفت انتباه الحاضرين ومنهم صاحب
الشركه الذي جاء الي ترابيزتهم ومعه فتاه وحياهم وتعرف بهم وجلس معهم

وتجاذبو اطراف الحديث

مدحت:يشرح له انه يؤسس شركه وقدم من الخارج ليتزوج من مصر

ممتاز صاحب الشركه:بصراحه لك حق مافيش زي المصري وينظر لها

فاقترب منها مدحت وطوقها بذراعه اكيد طبعا

هيام:ميرسي ع الكومبيليمو دي يا ممتاز بيه

ممتاز:انا معرفش اجامل

البنت اللي مع ممتاز:يلا نرقص

ممتاز:ماليش مزاج ممكن يا مدحت بيه ترقص معاها

مدحت احرج  :اكيد طبعا

وذهب معها يرقصان وعيناه علي هيام

البنت:يظهر انك بتحب مراتك اوي عينك ماشلتهاش من عليها

مدحت:ها اه عرسان جداد لسه بقي

…………….

ممتاز:انا الصراحه ماشوفتش جمال  كده دا طبيعي ولا تجميل

هيام:انت بتبالغ اوي

ممتاز:تسمحيلي بالرقصه دي

هيام:مش كان مالكش مزاج دلوقت

ممتاز:اهو جالي

وفعلا رقصت معه

وبعد ذلك بداو ف الكلام عن الشغل بعض الشيءوانتهي الحفل بسلام ورجع مدحت وهيام الي
الاوتيل بعد هذه الامسيه

…………………….

دخلت غرفتها وارتدت بجامتها وهمت بالنوم

فجاء بجانبها انا هموت واعرف انتي ازاي كده جميله جدا وفيكي انوثه طاغيه وف نفس
الوقت مسترجله

هيام: وانا هعمل فيك جميله واقولك بدل ماتموت

انا امي اتوفت وانا صغيره جدا وابويا كان بيحبها جدا وماتجوزش بعدها بس كان نفسه
ف ولد وكان بيعاملني علي اني ولد لدرجه كنت العب مع الصبيان واقص شعري واحاول
اني ابينله اني الولد اللي بيحلم بيه وعشان كده دخلت الشرطه كانت امنيته انه يخلف
ولد ويبقي ظابط مع ان دفع  مكافئه المعاش عشان يدخلني ماهي كلها كوسه ووسايط  بس
انا من ثانوي وكنت  بحن لانوثتي عشان كده طولت شعري وانفرد بنفسي واقفل بابي عشان
بابا مايشوفنيش وكنت اما البس اعمله كحكه واحط الاسكارف والكاب عشان مايلاحظوش

بس ياسيدي عشان كده تلاقي تعاملي خشن وجاف زي الرجال

ووضعت راسها علي المخده ونامت  امسك يدها فوقعت دي نامت ولا ماتت دي

نظر اليها ايه البت دي تحط دماغها تنام دا انا اخد الوصفه السحريه منها اما
تصحي دا انا بفضل ف السرير لما السرير يزهق مني  ودي حطت دماغها نامت طبيعي
ماهو دماغ فاضي

فتحت عينها:ارغي ارغي لوكلوك لوكلوك مش هنام انهارده ورانا مهمه بدري عاوزين ننام وونصحي للمهمه
علي رواقه

مدحت:محسساني ان طالعين بلطيم نصيف بكره

هيام:يمكن الاقي طوم كروظ كده  يطلعني الجبل ومغامرات بقي

مدحت:دا هيرميكي من فوق الجبل نامي قال كروظ قال دا زمانه جاتله جلطه لماسمع اسمه

هيام:دايما كابتني كده

 

 

 

 

الحلقه الر ابعه

استيقظت ف الصباح الباكر اخدت شاور ولبست ترننج سوت عندما فتح عينه ووجدها هكذا

مدحت:انتي راحه فين يامدام

هيام:ايه مدام دي

مدحت:امال انا كيس جوافه قدامك انتي نسيتي انك مراتي راحه فين بدري كده

هيام:انا حسيت ان لياقتي ضعفت كده قلت اروح الف التراك شويه علي ماتصحي وتروش نفسك
اكون جيت

مدحت:اصحي واروش اصبري اما اقوم واجي معاكي هتفضحينا واحده تسيب جوزها ف شهر العسل وتروح
تلف التراك استني اما اروش قصدي ادخل الحمام واخد شاور وانزل معاكي بدل ماتجري ف
اي مكان ويجرو وراكي في اماكن مخصصه للتريض مانفسكيش تشيلي حديد بالمره

هيام:اه والله عضله الباي بتعل عليا

مدحت:هارسوح احنا وصلنا للباي انا داخل الحمام احسن لي

وفعلا اخد شاور ولبس لبس سبورت ونزلا سويا وهي تجري تسبقه ويقف ينهج بعض الشيء

وتقف هيام:كبرت يامدحت  ولياقتك مش عجباني فيغتاظ ويجري ليسبقها

وذهبا لياخذان شاور ويرتديان ملابسهما ويكملا مهمتهما

نزلا وركبا السياره واختفيا بجانب الشركه ووجدا البنت التي بجانب ممتاز ف الحفله دخلت الشركه

هيام :مش دي البت اللي رقصت معاك

مدحت:شكلها دي الي كان عاوز يزقها عليا وممكن تكون بيزقها علي حد تاني

هيام:دي شكلها هتحلو اوي

مدحت:وانا عازمك ع الترسو ف السينما احنا ف مهمه ياحضره الظابط مش بنتفرج علي فيلم
اكشن وتوم كروز

وبعد انتهاءهم من المراقبه دخلا الاوتيل ذهبت للحمام وجاء له تليفون

مدحت:الو يا….قاطعه

مهران:ماتنطقش في كاميرا مراقبه ف الاوضه اعتقد شاكين وبيتثبتو من شخصياتكم  لازم تبقو زوجين طبيعيين
جدا حتي لو هتجوزو حقيقي احنا مش بنهرج

كاميرتنا الموجهه للباب اكتشفنا واحد دخل وركب كاميرا فوق الباب ماتبصش دلوقت والحق اللي عندك
بدل ماتقول اي كلمه وتلغبط الدنيا

مدحت:اوك حاضر والف الف مبروك

احضر قميص نوم من الذي اشتراه سابقا وفتح باب الحمام ودخل

كادت تصوت فكتم فمها

مدحت :انا هسيبك واسمعي اللي هقوله كويس

في كامير مراقبه بره العصابه ركبتها عشان شاكين ف امرنا سياده اللواء بلغني

حاليا تلبسي ده واللي هعمله ماتعترضيش احنا مجوزين ولازم نثبت ده ولما اطلع البلكونه تطلعي
ورايا هي دي اامن مكان نتكلم فيه

البسي وحصليني ولا عاوزه تطلعي ببجامه ابن اخوكي اللي لبسهالي دي واحنا في شهر العسل

وهي واقفه بنصف البجامه العلوي ولم تكمل السفلي

هيام:ودا ايه ده اللي هلبسه  وعاوزني اطلع ويصوروني كده دا انا اتفضح ف المدريه

مدحت:ماتخافبش لما نقبض عليهم هنصادر كل شيء وانا بس اللي هتفرج عليهم

هيام:طيب مافيش حاجه حشمه شويه  غير البيبي دول ده

مدحت:هجبلك اسدال صلاه يعني يلا خلصي كده هيقلقو

وخرج وتركها ترتديه وخرج هو وارتدي ملابسه وانتظرها عندما طلعت فاخذت عقله حقا من جمالها
الهادي  فوضع يده علي الحائط وهي بينهما وقبلها واطال حتي ملت فقرصته فاستيقظ من غفلته
علي قرصتها واشار بعينيه علي موضع الكامير ففهمت

مدحت:الجو ساحر ف البلكونه تعالي نقعد شويه

 

وفعلا اخذها وتاكد لايوجد.شيء بالبلكونه

شوفي بقي اللوا قالي لازم نسبك عليهم الدور لو حتي نقيم علاقه سوا

هيام:نعم نعم اقول لابويا طالعه مهمه ارجعله حامل وبعيل دا الراجل يتجلط ويروح فيها

مدحت:وانتي هتجبيه ف الحرام ماحنا مجوزين انتي تطولي دا غيرك بتحفي عشان ارد السلام عليها
بس

هيام:لا انت ماتعجبنيش انا نفسي ف طوم كروظ لو كانو جابوه معايا المهمه دي كنت
جبت منه اورطه عيال

مدحت:يادي توم زفت ركزي معايا وخليكي مع جوزك ولا عاوزه اتصل بالداخليه واقولهم النقيب مش
متعاونه معايا اللي يريحك واستحملي الي هيحصلك

هيام :لا خلاص خلاص تمام يا فندم

 

 

 

الحلقه الخامسه

مدحت:احنا هندخل دلوقت كاي اتنين متزوجين ولا عاوزه سمعه الداخليه تبقي ف الارض ماهو مافيش
حد ف طولي وعرضي وهيقضيها اخويه ف شهر العسل دي حتي عيبه  ف حقي

هيام:لا العفو انا اللي سمعتي تبقي ف التراب وفديوهاتي تبقي ع الرصيف ب 2جنيه حسبنا
الله ونعم الوكيل فيكو انا كده هتنقل شرطه الاداب بقهره

ودخل يضع يده علي وسطها ويجذبها للسرير

هيام:استني مستعجل ليه يابيبي

واطفات جميع الانوار ماعد الاباجوره اللي جمبها

واتت اليه مش كده اهدي ورومانسي اكتر يادوحه ياحبيبي ودخلا تحت الغطاء

هيام :استني استني واغلقت الاباجوره وعم الظلام

بصوت خافت تحت  الغطاء اهدي بقي وانبط يبقو يسجلو طيور الظلام قال علاقه قال

مدحت:ماشي ياهيام نفدتي من ايدي بس هتروحي مني فين الايام جايه كتير

…………..

ف اليوم التالي كان هناك لقاء  مرتقب بين ممتاز ومدحت

مدحت:انا واحد عملي وشغلي مع الاجانب خلاني ماحبش اضيع الوقت

عاوزين نكشف ورقنا لبعض

انا عارف انك شغال ف جلب المخدرات

وانا كمان شغال فيها مع ناس بره

بس انت عارف مخاطر الجلب فانا قلت بدل مانضارب بعض نتعاون سوا ولو الشغل كان
كويس هعرفك ع الاجانب اللي بجيب منهم ونحتكر السوق

 

ممتاز:انت فاجاتني بالكلام ده

طب سيبني افكر وارد عليك

…………

ممتاز لمساعده: انا  عاوز قرار الواد ده واستفسرلي عن شركته واوراقها وكل حاجه عنه

……………….

رجع مدحت للاوتيل وكالعاده يذهب للبلكونه فتاتي خلفه لتعرف ما الجديد

مدحت:احنا خلاص دخلنا عش الدبابير برجلينا

ولا سبيل للعوده

اكيد ممتازمش مرتاح لصراحتي وهيسال وطبعا احنا مظبطين اوراقنا بس ربنا يستر

هيام:تمام ربنا معانا يعني احنا منتظرين منه رد

ولو وثق فينا  وجاب المطلوب طبعا احنا مراقبين مخازنه اول امايجيب البضاعه ويدينا معاد التسليم
نهجم علي طول

مدحت:نهجم مين احناهنراقب المخازن واول اما البضاعه تيجي بنبلغ الداخليه وتيجي بقوه  هو احنا اللي
هنهجم لوحدنا

هيام:افرض جابوها وحسو باي شيء وودوها مكان تاني

مدحت:ماهي دي مهمتنا نراقب اي تحركات غريبه ف المخازن ونعرف راحه فين

هيام:تمام يافندم

مدحت:انتي مازهقتيش من تمام يافندم هتوقعي البلكونه بينا

يلا بقي ندخل نستريح لحسن كان يوم شاق

ودخلا يتدثران بالغطاء فنظر اليها يتفرس في ملامحها الجميله التي تذهب بمجرد ان تتحدث

مدحت:بس ايه القمر ده هو الجواز بيحلي كده

هيام باحراج وبصوت خافت :مدحت بلاش الكلام ده لو سمحت

مدحت:يعني حرام اقول لمراتي كلمه حلوه

هيام:انت ناسي انه جواز ع الورق لحد انتهاء المهمه ياحضره الرائد

مدحت:وافرضي مانهتهوش هتعملي ايه يعني

هيام :هبلغ القياده

مدحت:ولا هيعملو حاجه مراتي وانا حر فيها مالهمش يدخلو بيني وبينها

هيام:انت مصدق نفسك مش انا زميلك هيام ولا مصطفي بن خالتك

مدحت:دا كان زمان دلوقتي انتي مراتي

ثم قفز قفزه سريعه لم تستطع الحركه لانه باغتها

مدحت:هاا احنا ف النهار مافيش طفي نور والكاميرا بتصور  لازم اثبتلهم ان جوازنا صحيح

فلم تفعل شيء

وقامت بعد ذلك لتغتسل فجذبها من يدها ليطيب خاطرها بحبك ياشعنونه

ولكنها محرجه ولا تستطيع ان تنظر اليه بعدما فعل فقامت مره اخري ودخلت تاخذ شور

وبعد ان خرجت دخل هو وخرج اخذها الي البلكونه

وامسك بيدها وقبلها

مدحت:ماتزعليش مني ع الي عملته لو مفكره اني عملته اثبتلهم بس تبقي غلطانه لو ماكانش
قي مشاعر تجاهك ماكنتش عملت كده  ولو عاوزه تكملي حياتك معايا بعد المهمه انا ماعنديش
مانع مش عاوزه مش هجبرك دا لو كان ليا عمر

فوضعت يدها علي فمه:بعد الشر ماتقولش كده

مدحت:افهم من كده انك مش زعلانه

فلم تجد غير صدره  تبكي عليه فاحتضنها وضمها  الي صدره بشده

 

 

الحلقه السادسه والاخيره

بعد كام يوم وبعد ان تاكد  ممتاز من مدحت اتصل به للقاء والاتفاق علي البضاعه

……….

هيام:انا قلقانه عليك من الراجل ده

انا هاجي معاك

مدحت:تيجي معايا فين الراجل ده مابرتحش لنظراته ليكي من يوم الحفله

هيام:بتغير عليا يابيبي

مدحت:اكيد طبعا مش مراتي

انا كنت هضربه يوم الحفله لما رقص معاكي لولا اني مسكت نفسي بالعافيه

هيام:طب طمني عليك اول اما تطلع من عنده

مدحت يقبل يدها خايف عليا حبيبي يا روحي ع الحنيه

هيام:لو ماقلقتش علي جوزي حبيبي هقلق علي مين

ثم يدخلان من البلكونه

ويذهب الي ممتاز

ممتاز:خلاص ياعم البضاعه قربت توصل جهز فلوسك  وتسلمني اسلمك وهديك معاد التسليم قبلها بساعه فجهز
حالك من حالا بالكاش موني

مدحت:تمام وانت قولي بس وابقي جاهز

……………..

رجع الي زوجته

وف البلكونه كالعاده

اعملي حسابك من بكره مراقبه 24 ساعه للمخازن لان البضاعه علي وصول

هيام طب الحق اجهز  جذبها  من يدها بقولك بكره ليه هتجهزي ايه هتملي الزمزميه وتعملي
السندوتشات

ودلوقت بقي عايزه اشبع من مراتي حبيبتي يمكن مابقاش موجود تاني معاكي

هيام تضع يدها علي فمه ماتقولش كده لحسن هزعل منك  ان شاء الله هتبقي عمليه
نظيفه ميه ميه اكابتشن

مدحت:تاني اكبتشن قفلتيني منك يا هيمه

………………..

وفي اليوم التالي استعدا بادوات المراقبه من بعد علي المخزن الكبير فهو الذي يوضع فيه
البضاعه

وفعلا ظلا هكذا حتي   احسا بحركه غريبه وعربات تاتي

مدحت اكيد دي البضاعه بس هنتاكد ازاي اي غلطه حاليا معناها فشل المهمه كلها

وبعد ان انتهت العربات ومشي السواقين

وباقي حراس المخزن المتواجدين فيه حوالي 6 بودي جاردات

مدحت يلتفت فلم يجدها  ووجدها بعيد تتجه للمخزن

مدحت  :يخرب بيتك هتضيعينا

دخلت هي من شباك جانبي صغير وفتشت بهدوء حتي وجدت البضاعه فعلا ورنت علي مدحت
وبصوت منخفض البضاعه هنا بلغ الداخليه

مدحت :انتي مجنونه طب اطلعي بسرعه

ولكن فاجاها احد فاطلقت صوت ووقع الهاتف من يدها

مدحت:احس بما حدث فبلغ الداخليه مباشره

اتصل بمهران :الو ايوه يافندم البضاعه جوه وهيام جوه ولازم انقذها

مهران :استني لما القوه تيجي

مدحت:اعذرني يافندم ماقدرش اسيب مراتي جوه معاهم وقفل الموبيل

ودخل يتسحب وفجاه رفعهم بالمسدس كله ينزل السلاح فوجد اثنان يمسكونها وشعرها منسدل فجاءه احدهم
من الخلف وقفز عليه ليطيح ف الارض وقبل ان يقع المسدس من يده قتل اثنان
منهم واخذ يضرب في واحد لكن احدهم ضربه رصاصه اسقطته

وذهب الاثنان اليها وانتي ياحلوه حسابك معانا

فعندما راته ملقي علي الارض طارت وهي تستند علي الاثنين الذان يمسكانها وبكعب حذاءها ادخلته
في الاثنان الذان امامها فسقطا ف الارض واستدارت لمن يمسكانها وخبطتهم ببعض فتركاها لتاخذ حديده
وتنهال عليهم ضربا

ثم تجري لزوجها الذي شاهد ماحدث

هيام:انت كويس ياحبيبي

مدحت:مجوز رامبو يااخواتي

هيام:خضتني عليك وقلعت البلوزه لتكتم الدم له

مدحت:ماينفعش كده القوه والقياده جايه حالا قومي لمي شعرك والبسي اشاربك وخدي القميص بتاعي ده
قلعهوني والبسيه هي اصابه ف الكتف نفس الاصابه اللي فاتت داانا لو رحت للدكتور هيقولي
انت عارف المطرح طلعها بايدك كل مره نفس المكان

وفعلا لمت شعرها ولبست حجابها و واخلعته القميص لتلبسه

مدحت:زرري القميص يا هانم هنستهبل

وعندما جاءت القوه ووجدت الدماء عليه وعليها

اللواء:هو مين اللي اتصاب

هيام هو بس ده قميصه عشان كتمت الجرح بالبلوزه بتاعتي

البضاعه اهي وفتشو وجدو بعض الاطفال الذين يتاجرون فيهم ايضا موجودين في صناديق

وذهبت هي المشفي مع زوجها

واخرج الطبيب الرصاصه ونقله الي العنايه ومنها الي  حجرته

هيام:الف سلامه عليك حبيبي

وجاءت والدته وابوه

مين دي يامدحت

مدحت:دي مراتي ياماما وقص عليهم ماحدث واتصلت بابيها وجاء المشفي وعلم ايضاماحدث

……………

وخرج الي بيته وهي بصحبته

مدحت:شوفي بقي انا عاوز شهر عسل بدل اللي انضرب ده اظن حقنا بعد انتهاء المهمه
نعمل فرح ماحصلش واطير بيكي ع الغردقه بس اوضه من غير كاميرا بقي عشان ناخد
راحتنا

هيام:صحيح السيديهات فين اللي صوروها الداخليه صادرت كل شيء وانا وصيت تبقي سريه وناخد سيديهاتنا

هيام:ربنا يستر ومانلقيهاش ع النت

مدحت:دي هتكسر الدنيا

هيام: انت بتهزر ولك نفس

مدحت:وهو حد يقدر يشوفك غيري ياقمر السيديهات خدتها خلاص ماتقلقيش

هيام:والله انت بايخ وسايبني قلقانه طب انا زعلانه

مدحت:وانا مايرضنيش زعلك ولازم اصالحك ويجذبها اليه

هيام:لا وسع كده انا زعلانه وتبعده بقوه

مدحت:بتستقوي عليا عشان كتفي مكسور

فيحتضنها بشده بذراعه الاخر

هيام:اي خلاص خلاص

وهكذا انتهت المهمه بنجاح

قصة اتنين في مهمة رسمية - القدر يقلب الموازين ويصبح ما لا نطيقه نعشقه Unnamed File 3

  • رواية اثنين في مهمة رسمية
  • رواية حب في مهمة رسمية
  • قصص اتنين في مهمه رسمية
السابق
الصداقة قصة قصيرة عن الصداقة الاصدقاء قصص عن الاصدقاء اجمل قصص الصداقة
التالي
نسايم حب قصة قطرية في قمة الروعة