قصة اتنين في مهمة رسمية , القدر يقلب الموازين ويصبح ما لا نطيقه نعشقه

قصة اثنين فمهمة رسمية , القدر يقلب الموازين و يكون ما لا نطيقة نعشقه

قصة اتنين فمهمة رسميه

يجمعنا الله باناس لم نكن نطيق حتى المرور  ولكنة القدر يقلب الموازين و يكون ما لا  نطيقة نعشقة  بعد ذلك

فسبحانة مؤلف القلوب

 

 

اتنين في مهمة رسميه

الحلقة الاولي

ف الداخليه

يجتمع القيادات بالوزاره

 

اللواء مهران : انا جمعتكو انهاردة في ذلك الاجتماع السرى لان فمعلومات خطيرة عن شركة عاملة الشركة دى ستار لتجارة اعضاء البشر و المخدرات و السلاح

وفى خطة عاوزين نضعها تحت اشراف السيد الوزير شخصيا لانة متابع المقال بنفسه

اولا  فرع الغردقة للشركة هو المسؤول الاساسي عن هذة الاعمال عشان كدة و ضعنا خطة مع مساعد الوزير ان ندخل معاهم راجل من رجالتنا على انه رجل اعمال جاى بمراتة الغردقة يقضى شهر العسل و لسة راجع من برة و بياسس شركتة و بالتاكيد الداخلية هتعمل جميع الاوراق اللازمة لشركتة و لتعديل جميع شيء

هو فاقترحو عليا الرائد مدحت لانة من اكفاء ظباط الداخلية و لوسامتة و تعاملة اللبق و مستواة  فيليق في الدور دة لكن لازم معاة ظابطة بنفس الكفاءة لان اي غلطة يمكن تدفعهم حياتهم تمنها

اللواء سعد:انا اعرف النقيب هيام فتاة مجتهدة و طموحة و حاصلة على الحزام الاسود في الكراتية هى اي نعم مسترجلة شوية بس يمكن الكلام دة  يتعالج

اللواءمهران:بس هل متزوجة لان لازم انسة عشان هنجوز مدحت لها هنا في الداخلية و المقال هيبقى سرى بين القيادة فقط لان المهمة سرية و ما يعرفهاش باقى الافراد غير القيادات و الشخصين بس الى هينفذو المهمه

اللواء سعد:لا هى انسة بقولك مسترجله

اللواء :مهران طيب كويس عاوز اجتماع مغلق لنا معاهم عشان نعرفهم المهمه

اللواء سعد:خلاص سيب المقال عليا انا هبلغهم و نعملهم الاجتماع

وفعلا اتصل اللواء سعد  بالنقيب هيام و الرائد مدحت ليبدا الاجتماع و يعرفهم  بما سيتم في المهمه

 

وفعلا جاء مدحت و هيام

هيام:تمام يا فندم و رجت القاعة بحماسها

مدحت:تمام يافندم

اللواء مهران:بدا يفهم هيام و مدحت المهمة و يجب ان يعقد الزواج في الداخلية سرا و لا احد يعلم عن المهمه

مدحت و هيام:ولازم الزواج ده

اللواء:امال هتدخلو الاوتيل على انكو عرسان في شهر العسل و انك لسة جاى من برة و بتاسس شركتك و خدت مراتك و طلعت تعمل هانى مون كيف

مدحت:يافندم يعنى انا جاى من برة مش عاجبنى حد و اجى اجوز سيادة النقيب هيام بسخريه

هيام:تنظر الية بعيظ و تحدث نفسهاوانت تطول دا انا بستحملك الدقائق اللى بمضى بها حاجة منك بالعافية هستحملك كيف في المهمه

وقالت :انا شايفة فعلا الرائد  طرى على المهمة دى يا  افندم حساة فرفور شويه

مدحت:احترمى نفسك سيادة النقيب و الزمى حدودك انا اكفاء ضابط هنا و الكل يشهد

اللواء:احنا هنتخانق من اولها لو مش هتنفذوها كويس يبقى بلاش اقوى اي حركة يمكن تضيعكو لازم يبقى فتعاون و تنسيق

احست هيام ان المهمة ستخرج من يدها و هى فامس الحاجة لمثلها لتحقق طموحها

هيام:لا يافندم كلة تحت السيطرة ما تقلقش و هنبقى عند حسن ظن حضرتك

دا الرائد مدحت دا حتة سكرة و احنا  نطول نشتغل تحت قيادته

وتحت قيادة سعادتكم

اللواء:تمام على البركة هنجيب مماذون نكتب  والجميع من القيادات فقط الى متواجدين بالمقال و عارفين مش عاوزين يظهر برانا و لا لعائلتكم

وبعدين جهزو شنطكو و الاوراق كلها للشركة بتاعتك و باسبور انك لسة راجع و جميع شيء تم

مدحت و هيام تمام يافندم

وفعلا كتبو  الكتاب و اتفقو جميع يذهب يخبر اهل بيتة ان لدية ما مورية و سيغيب بها بعدها تقابلة غدا فمكان اتفقو علية لياخذها الغردقة الى الاوتيل

وفعلا ذهب مدحت لاهلة و جهز شنطتة و هو مخنوق

فى حد يجوز ابن خالتة ياربى و الله الواد مصطفى بن خالتى فانوثة عنها

وكذلك ذهبت و اخبرت ابيها انها مسافرة فمهمة تبع الشغل

فدعا لها بالتوفيق

وجهزت شنطتها و نامت تحلم  بالمهمة و ما ستفعلة فيها فهى مدمنة اكشن

وفعلا التقيا في الصباح و حاول اخذ شنطتها ليضعها في السياره

هيام :عنك انت اكابتشن

مدحت باستغراب :اكابتشن الهانم من بولاق

هيام:لا السيده

مدحت:انعم و اكرم هى مهمة باين عليها من اولها

وانتى اية اللى لبساة دة طالعة القناطر مع بن اختك

انتى هضيعينا المفروض انى جاى من بلاد الفرنجة حيث الموزز يبقى لما اجى اكيد هجوز موزة جامده

هيام :ماتقلقش يافندم كلة تحت السيطرة دا لزوم السفر بس

دا انا جايبة شوية اشياء من الوكالة تخبل

مدحت:هاارسوح و كالة رجل اعمال و مراتة تلبس من الوكالة شكلنا هنندبح هنالك هتضيعينا

لمانروح هنتصرف و اكلم القيادة نشوف المقال ده

هيام:يارب

مدحت:لما انتى مخنوقة كدة قبلتيها لية ما كنتى رفضتى و ريحتينى ياشيخه

هيام:طموحى يافندم انا رجل المستحيل

مدحت:ادهم صبرى شخصيا لما انتى رجل المستحيل انا الرجل التانى في المهمة دى و لا اية انتى نسيتى نفسك ياحضرة الظابط و لا اية انتى جاية مساعدة ليا

هيام:اكيد يافندم ربنا يصبرني

مدحت:يصبرك انتى و الله شكلى هطلقك و اتنحى عن المهمة قبل ما تبتدي

هيام:لية بس يافندم ابشر ابشر

مدحت :ربنا يستر

 

 

 

الحلقة التانيه

اختنق مدحت من كلامها و اسلوبها و في الاخر

مدحت:ممكن ما سمعش صوتك لو سمحتى لحد اما نوصل الاوتيل و يحلها ربنا من عندة بعد كده

هيام:تمام يافندم

ووضع فاذنة السماعات

هيام:طب لية الانانية دى طا ما تسمعنا  بدل السماعات دي

مدحت:اولا دا اجنبى ليكى فيه

هيام :لا احبوش بس احب الافلام الاجنبى و الاكشن يالهوى على الواد طوم كروظ في ميشن امبوسيبول لما كان ما سك الحبل اللى مدلدل من الطيارة و حاضن الموزه

نفسى انا في المغامرات دي

مدحت:طوم كروظ دا لو سمع  اسمة بالشكل دة كان قطع الحبل و انتحر هو و الموزة  اللى معاه

هيام :ع العموم معايا الموبيل الواد سيد بن خالتى حاططلى شوية اغانى لاوكا و اورتيجا تخبل

مدحت:اوكا و اوتيجا في عربيتى انا شكلى هنسحب من المهمة قبل ما اوصل الاوتيل و لا اسيبلك العربية نفسها

هيام:خلاص خلاص انا هنام و اما نوصل ابقى و صلني

غتيت

مدحت ينظر اليها اللهم طولك ياروح دا انا هيجينى ضغط و سكرف المهمة دي

هيام:لية بس كدة يافندم مش طايقنى لية بس داانا كفاءة و الله العظيم ثق فيا

مدحت:ربنا يستر

وبعدين يشتم رائحة غريبة بالسياره

مدحت بتافف اية الريحة دي

هيام تشتم نفسها و الله مستحمية قبل ما اجي

مدحت :ماقصدش فريحة غريبه

هيام تتذكر اة افتكرت

دا فول بالبيض و بيض بالبطاطس

انت مبخت و مرزق

انا عاملة حسابك  لتقول بخيله

دوق كدة و تقربة من فمه

مدحت :ابعدى كده

استنى كدة ممكن ارجع

هيام :اية الفرفور دة امال بتاكل في بيتكو اية هو فزى الفول يرم العظم

مدحت :ممكن تخرسى لحد اما نوصل و اتاويكى هنالك اقصد ادفنك هناك

يووة لما نوصل هناك

هيام :حاضر حاضر اما نشوف مين هيدفن مين فينظر لها بغضب

هيام :خلاص خلاص

…………………………

وصلا فعلا الى الاوتيل و ركن سيارتة و اخذ الشنط و ذهب الى موظف الريسبشن

مدحت:فى حجز باسم مدحت بية و حرمه

الموظف تمام يافندم  غرفة 503 معلش حضرتك كنت بتحجز سويت بس كلة مشغول موسم بقى و بلغت حضرتك بان يمكن غرفة و وافقت

مدحت:تمام تمام ما فيش مشكله

واخذ المفاتيح و نادى الموظف على العامل يطلع الشنط

مدحت:اطلعى انتى و خلصى و ابقى انزلى على ما اتصل بالقيادة اشوف التطورات

……………………….

هيام:دخلت الحجرة فاخرة و الحمام و اسع و بة جميع نوعيات اللوشن و الشامبو

وضعت الشنط و دخلت تاخذ شاور

…………………….

اتصل مدحت بالقياده:لسة و اصلين يافندم هى طلعت و انا في الهول تخيل يافندم جايبة هدوم من الوكالة ما كانتش تنفع خالص للمهمة دي

مهران:دى اشياء بسيطة هبعتلك من الصناديق الخاصة تبع  الوزارة مبلغ و انزلو هاتلها اشياء تليق بالمهمة و انت قاعد في الهول لية المفروض عريس في شهر العسل مش هيسيب عروستة مش عاوزين لفت للانظار عاوزين المقال طبيعى اي غلطة مش في صالحنا

مدحت و الله مخنوق و مش طايق  اشوفها هحاول اطلع

……………..

للتعريف بالابطال هيام رائعة عكس ما تفعل بنفسها بيضاء ملامحها رائعة و شعرها اسود طويل و ثقيل و لكن تغطية بسكارف تحت الكاب  ولا تضع مساحيق و ذلك الوجة الخشب الذي تصدرة للناس هو ما ينفر الناس منها و هى متوسطة الطول و جسمها ملفوف و جميل

 

ومدحت طويل و ذو عضلات و عريض و وسيم نظرا لانة رياضي

……………….

خرجت بعد الشاور ترتدى فوطة تلفها حول صدرها تنتهى عند نص الفخذ

ووقفت تجفف شعرها الطويل بالششوار و هى تظن انه لن ياتى لانة قال ان تنزل اليه

ولكنها فوجءت بمن يفتح الباب ففوجيء بهذا الشكل

مدحت:انا اسف ياانسة  يظهر غلطت في الحجرة بس هم ادونى الماستركى اللى بيفتح الاوض كلها و لا اية كيف فتح هنا  وهم ان يغلق الباب و يظهر

هيام:اكابتشن

مدحت :رجع مرة ثانية =اللغة دى مش غريبة عليا و اقترب منها انتى مين تعرفيني

هيام :اناهيام

مدحت:لا و الله طب احلفي

هيام:والله هيام

مدحت:ماهو كدة الامور هتختلف و هتصعبى المقال عليا انا طالع ان فزميل ليا معايا في الغرفة مش انثى متفجرة الانوثة كده

هيام:لا هتستعبط من اولها و بدات فو ضع الاستعداد للقتال

فاخذ مدحت و ضع الاستعداد هو الاخر احنا هنبتديها فنون قتالية ما شى ياقمر اهو تدريب و اعلمك ممكن تستفيدي

وفعلا بدا القتال بالايدى تضرب و يصد و يدافع حتى و ضع يدها الاتنين خلفها و احتضنها بشدة من الخلف نظرا لعدم تكافؤ الجسم

مدحت:هتستسلمى يا سيادة النقيب و لا ايه

واذ فيها ترفع قدمها من الخلف لتضربة فمقتل فيتركها و يجلس على السرير يتاوة ضيعتى مستقبلى يابنت اللذين احنا فينا من ضرب تحت الحزام دا مش من اخلاق اللعبه

هيام دا انا ضربتك ضربة خفيفة ما رضتش اتقل معاك معلش ما يقع الا الشاطر يا سيادة الرائد و الحرب خدعة و في الحرب جميع شيء مباح

واعطت له يدها ليقوم و هى تقول ما تسلمش دقنك لست

فاعطاها يدة و جذبها على السرير و وضع ركبتية على يديها و قبلها و قام و هو يعطى لها يدة و يقول دا اول درس ليكى لا تامنى خصمك

فقامت و هى متعصبة و كادت الفوطة ان تقع فامسكتها  من الصدرولكنها عارية من الخلف فجرت الى شنطتها على الطرف الاخر من السريرلتخرج لها ملابس فجاء لها من الخلف

هيام:ماحرمتش

ولكن رن الهاتف فذهب له مدحت

الو :ايوة يافندم و اشار لها انه في الاسفل و تنزل له تحت

 

 

الحلقة التالته

ارتدت جيب للركبة و قميص ابيض ضيق قصير و الاسكارف و جزمة كعب عالى و نزلت و كانت عاديه

وذهبت لمدحت و جلست عن بعد بعض الشيء

مدحت:احنا هنهرج اتنين في شهر العسل قاعدين كدة قربى و حطى راسك على صدرى و بدا يسرد لها ما قالة اللواء مهران له

مدحت:الشركة مشغلة  فتيات لحسابها تسلطهم على العميل اللى علية العين و يسجلولة سيديهات و يهددوة عشان يوافق على شروطهم و يساعدهم في اعمالهم

فاعتدلت طب ما احنا يمكن …وقاطعها ارجعى زى ما كنتى و كملى كلام ما تلفتيش الانظار

وفعلا رجعت كما كانت على صدرة و اكملت احنا لو راقبنا الشركة  وعرفنا الستات اللى بتترد عليهة و راقبناهم بيروحو فين يمكن نعرف عملاءهم و الشركات اللى شغالة معاهم و بمراقبة الطرفين نقدر نمسكهم

مدحت:ذكية من يومك

هيام:عشان تعرف بس و لو ان ما حدش بيقدر

مدحت:ماهو دة فعلا اللى عملتة القيادة ياعبقريه

هيام:امال احنا هنعمل اية طا

مدحت:ياريت بلاش طاا دى بتقتلني

احنا عندنا حفلة عملاها شركتهم في الاوتيل و عازمين رجال اعمال  وبالتاكيد لانى من رجال الاعمال و في الاوتيل معزومين

هيام :طب اطلع اظبط بقي

مدحت:ياخوفى منك يابدران  هيام ابوس ايدك ما تفضحناش و يلا نشترى شوية هدوم تليق بيكي

…………..

اخذها الى السوق لشراء بعض الملابس  واشترت بعض السواريهات للحفلات و الملابس العادية للخروج و اشترى بعض قمصان النوم احتياطى دون ان تعرف و هى تقول على ذلك لا بيءة اوى و تتافف من ذلك و ذاك

ومدحت:بتتامرى على الماركات   و بتوع الوكالة يخبلو

المهم اشترى لها بعد عذاب و اقناع و ذهبا اللى الاوتيل  اخذ  شاور و ارتدى بدلتة التي بدا فيها و سيما كعادتة و نزل ينتظرها و هى دخلت تاخذ شور و خرجت عملت سشوار و ارتدت سوارية اخذتة دون ان يراة فستان قصيرلنصف الفخذ اسود ستان بوسط دون اكمام و واسع مينى جيب و ارتدت حذاء بكعب عالى و فردت شعرها و رفعتة من الامام ببعض الالماظ و وضعت بعض المساحيق و اصبح شكلها ملائكى او كملكات جمال العالم

 

ونزلت له الاوتيل و اقتربت منة و لم يعرفها حضرتك تعرفيني

هيام:جرا اية ياكابتشن انت داخل المهمة دى اندهاش و لا اية حكايتك

مدحت:خلاص ما تكمليش ضيعتى اللحظة يلا  ولو ان ما حبش مراتى حد يشوفها كدة بس هعديها عشان المهمه

هيام:انت صدقت و لا ايه

مدحت:دا الداخلية كلها تشهد

هيام:طب يلا يلا

ووضعت ذراعها فيدة و ذهبا الى الحفلة حتى ان جمالها لفت انتباة الحاضرين و منهم صاحب الشركة الذي جاء الى ترابيزتهم و معة بنت و حياهم و تعرف بهم و جلس معهم

وتجاذبو اطراف الحديث

مدحت:يشرح له انه يؤسس شركة و قدم من الخارج ليتزوج من مصر

ممتاز صاحب الشركه:بصراحة لك حق ما فيش زى المصرى و ينظر لها

فاقترب منها مدحت و طوقها بذراعة اكيد طبعا

هيام:ميرسى على الكومبيليمو دى يا ممتاز بيه

ممتاز:انا معرفش اجامل

البنت اللى مع ممتاز:يلا نرقص

ممتاز:ماليش مزاج يمكن يا مدحت بية ترقص معاها

مدحت احرج  :اكيد طبعا

وذهب معها يرقصان و عيناة على هيام

البنت:يظهر انك بتحب مراتك اوى عينك ما شلتهاش من عليها

مدحت:ها اة عرسان جداد لسة بقي

…………….

ممتاز:انا الصراحة ما شوفتش جمال  كدة دا طبيعى و لا تجميل

هيام:انت بتبالغ اوي

ممتاز:تسمحيلى بالرقصة دي

هيام:مش كان ما لكش مزاج دلوقت

ممتاز:اهو جالي

وفعلا رقصت معه

وبعد هذا بداو في الكلام عن الشغل بعض الشيءوانتهى الحفل بسلام و رجع مدحت و هيام الى الاوتيل بعد هذة الامسيه

…………………….

دخلت غرفتها و ارتدت بجامتها و همت بالنوم

فجاء بجانبها انا هموت و اعرف انتى كيف كدة رائعة جدا جدا و فيكى انوثة طاغية و في نفس الوقت مسترجله

هيام: و انا هعمل فيك رائعة و اقولك بدل ما تموت

انا امى اتوفت و انا صغار جدا جدا و ابويا كان بيحبها جدا جدا و ما تجوزش بعدين بس كان نفسة في و لد و كان بيعاملنى على انى و لد لدرجة كنت العب مع الصبيان و اقص شعرى و احاول انى ابينلة انى الولد اللى بيحلم بية و عشان كدة دخلت الشرطة كانت امنيتة انه يخلف و لد و يبقى ظابط مع ان دفع  مكافئة المعاش عشان يدخلنى ما هى كلها كوسة و وسايط  بس انا من ثانوى و كنت  بحن لانوثتى عشان كدة طولت شعرى و انفرد بنفسى و اقفل بابى عشان بابا ما يشوفنيش و كنت اما البس اعملة كحكة و احط الاسكارف و الكاب عشان ما يلاحظوش

بس ياسيدى عشان كدة تلاقى تعاملى خشن و جاف زى الرجال

ووضعت راسها على المخدة و نامت  امسك يدها فوقعت دى نامت و لا ما تت دي

نظر اليها اية البت دى تحط دماغها تنام دا انا اخد الوصفة السحرية منها اما تصحى دا انا بفضل في السرير لما السرير يزهق منى  ودى حطت دماغها نامت طبيعى ما هو دماغ فاضي

فتحت عينها:ارغى ارغى لوكلوك لوكلوك مش هنام انهاردة و رانا مهمة بدرى عاوزين ننام و ونصحى للمهمة على رواقه

مدحت:محسسانى ان طالعين بلطيم نصيف بكره

هيام:يمكن الاقى طوم كروظ كدة  يطلعنى الجبل و مغامرات بقي

مدحت:دا هيرميكى من فوق الجبل نامى قال كروظ قال دا زمانة جاتلة جلطة لماسمع اسمه

هيام:دايما كابتنى كده

 

 

 

 

الحلقة الر ابعه

استيقظت في الصباح الباكر اخدت شاور و لبست ترننج سوت عندما فتح عينة و وجدها هكذا

مدحت:انتى راحة فين يامدام

هيام:اية مدام دي

مدحت:امال انا كيس جوافة قدامك انتى نسيتى انك مراتى راحة فين بدرى كده

هيام:انا حسيت ان لياقتى ضعفت كدة قلت اروح الف التراك شوية على ما تصحى و تروش نفسك اكون جيت

مدحت:اصحى و اروش اصبرى اما اقوم و اجى معاكى هتفضحينا و احدة تسيب جوزها في شهر العسل و تروح تلف التراك استنى اما اروش قصدى ادخل الحمام و اخد شاور و انزل معاكى بدل ما تجرى في اي مكان و يجرو و راكى فاماكن مخصصة للتريض ما نفسكيش تشيلى حديد بالمره

هيام:اة و الله عضلة الباى بتعل عليا

مدحت:هارسوح احنا و صلنا للباى انا داخل الحمام اقوى لي

وفعلا اخد شاور و لبس لبس سبورت و نزلا سويا و هى تجرى تسبقة و يقف ينهج بعض الشيء

وتقف هيام:كبرت يامدحت  ولياقتك مش عجبانى فيغتاظ و يجرى ليسبقها

وذهبا لياخذان شاور و يرتديان ملابسهما و يكملا مهمتهما

نزلا و ركبا السيارة و اختفيا بجانب الشركة و وجدا البنت التي بجانب ممتاز في الحفلة دخلت الشركه

هيام :مش دى البت اللى رقصت معاك

مدحت:شكلها دى الى كان عاوز يزقها عليا و يمكن تكون بيزقها على حد تاني

هيام:دى شكلها هتحلو اوي

مدحت:وانا عازمك على الترسو في السينما احنا في مهمة ياحضرة الظابط مش بنتفرج على فيلم اكشن و توم كروز

وبعد انتهاءهم من المراقبة دخلا الاوتيل ذهبت للحمام و جاء له تليفون

مدحت:الو يا….قاطعه

مهران:ماتنطقش فكاميرا مراقبة في الاوضة اعتقد شاكين و بيتثبتو من شخصياتكم  لازم تبقو زوجين طبيعيين جدا جدا حتى لو هتجوزو حقيقى احنا مش بنهرج

كاميرتنا الموجهة للباب اكتشفنا و احد دخل و ركب كاميرا فوق الباب ما تبصش دلوقت و الحق اللى عندك بدل ما تقول اي كلمة و تلغبط الدنيا

مدحت:اوك حاضر و الف الف مبروك

احضر قميص نوم من الذي اشتراة سابقا و فتح باب الحمام و دخل

كادت تصوت فكتم فمها

مدحت :انا هسيبك و اسمعى اللى هقولة كويس

فى كامير مراقبة برة العصابة ركبتها عشان شاكين في امرنا سيادة اللواء بلغني

حاليا تلبسى دة و اللى هعملة ما تعترضيش احنا مجوزين و لازم نثبت دة و لما اطلع البلكونة تطلعى و رايا هى دى اامن مكان نتكلم فيه

البسى و حصلينى و لا عاوزة تطلعى ببجامة ابن اخوكى اللى لبسهالى دى و احنا فشهر العسل

وهى و اقفة بنصف البجامة العلوى و لم تكمل السفلي

هيام:ودا اية دة اللى هلبسة  وعاوزنى اطلع و يصورونى كدة دا انا اتفضح في المدريه

مدحت:ماتخافبش لما نقبض عليهم هنصادر جميع شيء و انا بس اللى هتفرج عليهم

هيام:طيب ما فيش حاجة حشمة شوية  غير البيبى دول ده

مدحت:هجبلك اسدال صلاة يعنى يلا خلصى كدة هيقلقو

وخرج و تركها ترتدية و خرج هو و ارتدى ملابسة و انتظرها عندما طلعت فاخذت عقلة حقا من جمالها الهادى  فوضع يدة على الحائط و هى بينهما و قبلها و اطال حتى ملت فقرصتة فاستيقظ من غفلتة على قرصتها و اشار بعينية على موضع الكامير ففهمت

مدحت:الجو ساحر في البلكونة تعالى نقعد شويه

 

وفعلا اخذها و تاكد لايوجد.شيء بالبلكونه

شوفى بقى اللوا قالى لازم نسبك عليهم الدور لو حتى نقيم علاقة سوا

هيام:نعم نعم اقول لابويا طالعة مهمة ارجعلة حامل و بعيل دا الراجل يتجلط و يروح فيها

مدحت:وانتى هتجبية في الحرام ما حنا مجوزين انتى تطولى دا غيرك بتحفى عشان ارد السلام عليها بس

هيام:لا انت ما تعجبنيش انا نفسى في طوم كروظ لو كانو جابوة معايا المهمة دى كنت جبت منة اورطة عيال

مدحت:يادى توم زفت ركزى معايا و خليكى مع جوزك و لا عاوزة اتصل بالداخلية و اقولهم النقيب مش متعاونة معايا اللى يريحك و استحملى الى هيحصلك

هيام :لا خلاص خلاص تمام يا فندم

 

 

 

الحلقة الخامسه

مدحت:احنا هندخل دلوقت كاى اتنين متزوجين و لا عاوزة سمعة الداخلية تبقى في الارض ما هو ما فيش حد في طولى و عرضى و هيقضيها اخوية في شهر العسل دى حتى عيبة  ف حقي

هيام:لا العفو انا اللى سمعتى تبقى في التراب و فيديوهاتى تبقى على الرصيف ب 2جنية حسبنا الله و نعم الوكيل فيكو انا كدة هتنقل شرطة الاداب بقهره

ودخل يضع يدة على و سطها و يجذبها للسرير

هيام:استنى مستعجل لية يابيبي

واطفات كل الانوار ما عد الاباجورة اللى جمبها

واتت الية مش كدة اهدى و رومانسى اكتر يادوحة ياحبيبى و دخلا تحت الغطاء

هيام :استنى استنى و اغلقت الاباجورة و عم الظلام

بصوت خافت تحت  الغطاء اهدى بقى و انبط يبقو يسجلو طيور الظلام قال علاقة قال

مدحت:ماشى ياهيام نفدتى من ايدى بس هتروحى منى فين الايام جاية كتير

…………..

ف اليوم الاتي كان هنالك لقاء  مرتقب بين ممتاز و مدحت

مدحت:انا و احد عملى و شغلى مع الاجانب خلانى ما حبش اضيع الوقت

عاوزين نكشف و رقنا لبعض

انا عارف انك شغال في جلب المخدرات

وانا كمان شغال بها مع ناس بره

بس انت عارف مخاطر الجلب فانا قلت بدل ما نضارب بعض نتعاون سوا و لو الشغل كان كويس هعرفك على الاجانب اللى بجيب منهم و نحتكر السوق

 

ممتاز:انت فاجاتنى بالكلام ده

طب سيبنى افكر و ارد عليك

…………

ممتاز لمساعده: انا  عاوز قرار الواد دة و استفسرلى عن شركتة و اوراقها و جميع حاجة عنه

……………….

رجع مدحت للاوتيل و كالعادة يذهب للبلكونة فتاتى خلفة لتعرف ما الجديد

مدحت:احنا خلاص دخلنا عش الدبابير برجلينا

ولا سبيل للعوده

اكيد ممتازمش مرتاح لصراحتى و هيسال و بالتاكيد احنا مظبطين اوراقنا بس ربنا يستر

هيام:تمام ربنا معانا يعنى احنا منتظرين منة رد

ولو و ثق فينا  وجاب المطلوب بالتاكيد احنا مراقبين مخازنة اول امايجيب البضاعة و يدينا معاد التسليم نهجم على طول

مدحت:نهجم مين احناهنراقب المخازن و اول اما البضاعة تيجى بنبلغ الداخلية و تيجى بقوة  هو احنا اللى هنهجم لوحدنا

هيام:افرض جابوها و حسو باى شيء و ودوها مكان تاني

مدحت:ماهى دى مهمتنا نراقب اي تحركات غريبة في المخازن و نعرف راحة فين

هيام:تمام يافندم

مدحت:انتى ما زهقتيش من تمام يافندم هتوقعى البلكونة بينا

يلا بقى ندخل نستريح لحسن كان يوم شاق

ودخلا يتدثران بالغطاء فنظر اليها يتفرس فملامحها الرائعة التي تذهب بمجرد ان تتحدث

مدحت:بس اية القمر دة هو الجواز بيحلى كده

هيام باحراج و بصوت خافت :مدحت بلاش الكلام دة لو سمحت

مدحت:يعنى حرام اقول لمراتى كلمة حلوه

هيام:انت ناسى انه جواز على الورق لحد انتهاء المهمة ياحضرة الرائد

مدحت:وافرضى ما نهتهوش هتعملى اية يعني

هيام :هبلغ القياده

مدحت:ولا هيعملو حاجة مراتى و انا حر بها ما لهمش يدخلو بينى و بينها

هيام:انت مصدق نفسك مش انا زميلك هيام و لا مصطفى بن خالتك

مدحت:دا كان زمان دلوقتى انتى مراتي

ثم قفز قفزة سريعة لم تستطع الحركة لانة باغتها

مدحت:هاا احنا في النهار ما فيش طفى نور و الكاميرا بتصور  لازم اثبتلهم ان جوازنا صحيح

فلم تفعل شيء

وقامت بعد هذا لتغتسل فجذبها من يدها ليطيب خاطرها بحبك ياشعنونه

ولكنها محرجة و لا تستطيع ان تنظر الية بعدما فعل فقامت مرة ثانية =و دخلت تاخذ شور

وبعد ان خرجت دخل هو و خرج اخذها الى البلكونه

وامسك بيدها و قبلها

مدحت:ماتزعليش منى على الى عملتة لو مفكرة انى عملتة اثبتلهم بس تبقى غلطانة لو ما كانش قى مشاعر تجاهك ما كنتش عملت كدة  ولو عاوزة تكملى حياتك معايا بعد المهمة انا ما عنديش ما نع مش عاوزة مش هجبرك دا لو كان ليا عمر

فوضعت يدها على فمه:بعد الشر ما تقولش كده

مدحت:افهم من كدة انك مش زعلانه

فلم تجد غير صدرة  تبكى علية فاحتضنها و ضمها  الى صدرة بشده

 

 

الحلقة السادسة و الاخيره

بعد كام يوم و بعد ان تاكد  ممتاز من مدحت اتصل بة للقاء و الاتفاق على البضاعه

……….

هيام:انا قلقانة عليك من الراجل ده

انا هاجى معاك

مدحت:تيجى معايا فين الراجل دة ما برتحش لنظراتة ليكى من يوم الحفله

هيام:بتغير عليا يابيبي

مدحت:اكيد بالتاكيد مش مراتي

انا كنت هضربة يوم الحفلة لما رقص معاكى لولا انى مسكت نفسى بالعافيه

هيام:طب طمنى عليك اول اما تطلع من عنده

مدحت يقبل يدها خايف عليا حبيبى يا روحى على الحنيه

هيام:لو ما قلقتش على جوزى حبيبى هقلق على مين

ثم يدخلان من البلكونه

ويذهب الى ممتاز

ممتاز:خلاص ياعم البضاعة قربت توصل جهز فلوسك  وتسلمنى اسلمك و هديك معاد التسليم قبلها بساعة فجهز حالك من حالا بالكاش موني

مدحت:تمام و انت قولى بس و ابقى جاهز

……………..

رجع الى زوجته

وف البلكونة كالعاده

اعملى حسابك من بكرة مراقبة 24 ساعة للمخازن لان البضاعة على و صول

هيام طب الحق اجهز  جذبها  من يدها بقولك بكرة لية هتجهزى اية هتملى الزمزمية و تعملى السندوتشات

ودلوقت بقى عايزة اشبع من مراتى حبيبتى ممكن ما بقاش موجود تانى معاكي

هيام تضع يدها على فمة ما تقولش كدة لحسن هزعل منك  ان شاء الله هتبقى عملية نظيفة مية مية اكابتشن

مدحت:تانى اكبتشن قفلتينى منك يا هيمه

………………..

وفى اليوم الاتي استعدا بادوات المراقبة من بعد على المخزن الكبير فهو الذي يوضع فية البضاعه

وفعلا ظلا كذا حتى   احسا بحركة غريبة و عربات تاتي

مدحت اكيد دى البضاعة بس هنتاكد كيف اي غلطة حاليا معناها فشل المهمة كلها

وبعد ان انتهت العربات و مشى السواقين

وباقى حراس المخزن المتواجدين فية حوالى 6 بودى جاردات

مدحت يلتفت فلم يجدها  ووجدها بعيد تتجة للمخزن

مدحت  :يخرب بيتك هتضيعينا

دخلت هى من شباك جانبى صغير و فتشت بهدوء حتى و جدت البضاعة فعلا و رنت على مدحت و بصوت منخفض البضاعة هنا بلغ الداخليه

مدحت :انتى مجنونة طب اطلعى بسرعه

ولكن فاجاها احد فاطلقت صوت و وقع الهاتف من يدها

مدحت:احس بما حدث فبلغ الداخلية مباشره

اتصل بمهران :الو ايوة يافندم البضاعة جوة و هيام جوة و لازم انقذها

مهران :استنى لما القوة تيجي

مدحت:اعذرنى يافندم ما قدرش اسيب مراتى جوة معاهم و قفل الموبيل

ودخل يتسحب و فجاة رفعهم بالمسدس كلة ينزل السلاح فوجد اثنان يمسكونها و شعرها منسدل فجاءة احدهم من الخلف و قفز علية ليطيح في الارض و قبل ان يقع المسدس من يدة قتل اثنان منهم و اخذ يضرب فو احد لكن احدهم ضربة رصاصة اسقطته

وذهب الاثنان اليها و انتى ياروعة حسابك معانا

فعندما راتة ملقى على الارض طارت و هى تستند على الاثنين الذان يمسكانها و بكعب حذاءها ادخلتة فالاثنان الذان امامها فسقطا في الارض و استدارت لمن يمسكانها و خبطتهم ببعض فتركاها لتاخذ حديدة و تنهال عليهم ضربا

ثم تجرى لزوجها الذي شاهد ما حدث

هيام:انت كويس ياحبيبي

مدحت:مجوز رامبو يااخواتي

هيام:خضتنى عليك و قلعت البلوزة لتكتم الدم له

مدحت:ماينفعش كدة القوة و القيادة جاية حالا قومى لمى شعرك و البسى اشاربك و خدى القميص بتاعى دة قلعهونى و البسية هى اصابة في الكتف نفس الاصابة اللى فاتت داانا لو رحت للدكتور هيقولى انت عارف المطرح طلعها بايدك جميع مرة نفس المكان

وفعلا لمت شعرها و لبست حجابها و و اخلعتة القميص لتلبسه

مدحت:زررى القميص يا هانم هنستهبل

وعندما جاءت القوة و وجدت الدماء علية و عليها

اللواء:هو مين اللى اتصاب

هيام هو بس دة قميصة عشان كتمت الجرح بالبلوزة بتاعتي

البضاعة اهى و فتشو و جدو بعض الاطفال الذين يتاجرون فيهم كذلك موجودين فصناديق

وذهبت هى المشفى مع زوجها

واخرج الطبيب الرصاصة و نقلة الى الاعتناء و منها الى  حجرته

هيام:الف سلامة عليك حبيبي

وجاءت و الدتة و ابوه

مين دى يامدحت

مدحت:دى مراتى ياماما و قص عليهم ما حدث و اتصلت بابيها و جاء المشفى و علم ايضاماحدث

……………

وخرج الى بيتة و هى بصحبته

مدحت:شوفى بقى انا عاوز شهر عسل بدل اللى انضرب دة اظن حقنا بعد انتهاء المهمة نعمل فرح ما حصلش و اطير بيكى على الغردقة بس اوضة من غير كاميرا بقى عشان ناخد راحتنا

هيام:صحيح السيديهات فين اللى صوروها الداخلية صادرت جميع شيء و انا و صيت تبقى سرية و ناخد سيديهاتنا

هيام:ربنا يستر و ما نلقيهاش على النت

مدحت:دى هتكسر الدنيا

هيام: انت بتهزر و لك نفس

مدحت:وهو حد يقدر يشوفك غيرى ياقمر السيديهات خدتها خلاص ما تقلقيش

هيام:والله انت بايخ و سايبنى قلقانة طب انا زعلانه

مدحت:وانا ما يرضنيش زعلك و لازم اصالحك و يجذبها اليه

هيام:لا و سع كدة انا زعلانة و تبعدة بقوه

مدحت:بتستقوى عليا عشان كتفى مكسور

فيحتضنها بشدة بذراعة الاخر

هيام:اى خلاص خلاص

وهكذا انتهت المهمة بنجاح



  • رواية اثنين في مهمة رسمية
  • رواية حب في مهمة رسمية
  • قصص اتنين في مهمه رسمية


قصة اتنين في مهمة رسمية , القدر يقلب الموازين ويصبح ما لا نطيقه نعشقه